براساس نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت تحلیلی Gate Trade ، از بین 1650 بیت کوین ایرانی که در گروه های تلگرام فارسی مورد بررسی قرار گرفته اند ، 25 درصد از کار با cryptocurrency ماهانه 500 تا 3000 دلار درآمد کسب کرده اند.

این داده ها نگاهی منحصر به فرد در تکامل جامعه بیت کوین ایرانی نشان می دهد ، و تاکنون به نظر می رسد که پایان نامه سرمایه گذاری کلاسیک "ذخیره ارزش" می تواند آب را حفظ کند.

بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان ، 35 درصد ، این درآمد را از طریق معدن به دست آوردند ، در حالی که 58 درصد از طریق تجارت ، هم از طریق سکوهای تبادل و هم از طریق شبکه های مردمی مبدل های محلی محلی که نقدینگی با ریال ایرانی دارند ، درآمد کسب می کردند.

این نظرسنجی حاکی از رشد جدی در صنعت معدن داخلی است ، به طوری که 70 درصد از پاسخ دهندگان ابراز علاقه مندند تا اطلاعات بیشتری در مورد مشاغل معدن محلی کسب کنند.

بازار رمزنگاری ایران تمرکز غالب خود را از سیستم عامل های مبادله جهانی به مبادلات محلی و معدنچیان تغییر می دهد ، زیرا بیشتر مبادلات متمرکز با رعایت مشتری و دانش (KYC) ایرانیان را از این امر مستثنی ساخته است. تقریباً 83 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که جامعه برای دسترسی به محکم تر به صرافی نیاز دارد.

در همین حال ، سخنگوی تجارت گیتس به CoinDesk گفت که بسیاری از ایرانیان از VPN ها استفاده می کنند و برای شناساندن تبعیض ، از کارت های شناسایی خارجی در بازار سیاه خریداری می کنند.

جیمی سونگ ، توسعه دهنده و مربی بیت کوین به CoinDesk گفت که او در مناطق دیگر شاهد تحولات مشابهی بوده است. خط لوله ممکن است متفاوت باشد ، اما آنها از الگوهای آشنا پیروی می کنند.

وی گفت: "در چین گروه های WeChat [برای معامله گران] وجود دارند زیرا دسترسی مستقیمی به صرافی ها ندارند."

"من همچنین در مورد حق بیمه قیمت در آرژانتین شنیده ام ، زیرا اقتصاد با برخی مسائل روبرو است. ... آنچه ما می خواهیم ، برای همه این مناطق ، خواه پریشان باشد یا نه ، این است که مردم توانایی جمع آوری سرمایه و درآمد بیشتر ، ساختن امور را داشته باشند. "

اوضاع سانسور که ایرانیان با آن روبرو هستند به طلاق تقاضای محلی از عوامل جهانی مانند قیمت دلار ، بازار طلا یا حتی بورس های محلی کمک کرده است. حداکثر 60 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که چنین شرایط خارجی تأثیر اندکی بر سرمایه گذاری های بیت کوین ندارد. بیشتر پاسخ دهندگان دارندگان بلند مدت بودند و قصد داشتند بیش از یک سال در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

چنین است با محمود اسکندری ، توسعه دهنده بلوچین مستقر در تهران. او بیت کوین را در اختیار دارد ، رمزهای مختلف را به عنوان یک کار جانبی نقدینگی می کند و بیت کوین را برای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور می فرستد تا در پرداخت هزینه های خود از جمله بستگانش کمک کند.

اسکندری به CoinDesk گفت: "امروز برای من روشن است که تعداد بیشتری از مردم از بیت کوین استفاده می کنند." "بیت کوین تأثیر عمیقی بر زندگی مردم ایران نداشته است ، اما استفاده از آن در بین مردم رو به افزایش است و من می توانم آن را ببینم."

تقریبا 29 درصد از پاسخ دهندگان ایرانی بیش از 5000 دلار کریپتو ، بیشتر بیت کوین دارند. در مقایسه با آماری که از نظرسنجی خواننده CoinDesk 2018 که به کاربران بیت کوین عمدتا آمریکایی و اروپایی رسیده است ، ایرانیان در حال ذخیره ثروت بیشتر در بیت کوین هستند.

اگرچه 63 درصد از پاسخ دهندگان CoinDesk بیش از 5000 دلار در کریپتو نگهداری می کردند ، اما ایرانیان در حال ذخیره غلظت بالاتری از ثروت خود هستند. از این نظر ، تنها 14 درصد از پاسخ دهندگان ایرانی بیش از 10،000 دلار در سال درآمد داشتند. با این حال ، تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان نظرسنجی CoinDesk سرمایه گذاران معتبر بودند و 13 درصد خود را "میلیونرهای رمزنگاری" توصیف کردند.