یکی از تجربیات جدید بیت کوین طی یک سال گذشته رشد چشمگیری داشته و فرصت ها و مشکلات موجود در توسعه منبع باز را برجسته می کند.

اکنون آدام فیکسور ، بنیانگذار zkSNACKs - شرکت پشت کیف پول واشابی محور حریم شخصی - از نقش خود به عنوان CTO کناره گیری می کند تا به محض بالغ شدن شرکت بر روی تحقیق بپردازد.

"من فقط کد دیگران را مرور می کردم و مردم را مدیریت می کردم ، و این چیزی نیست که من در آن خوب هستم. من در رمزگذاری و تحقیق در زمینه حریم خصوصی خوب هستم. " "این در حال رسیدن به یک تجارت جدی است و ما باید محافظه کار تر باشیم."

Wasabi Wallet در آگوست سال 2018 راه اندازی شد ، سپس بیش از سه دوجین همکاری منبع باز از طریق GitHub کسب کرد. به عنوان یک راه اندازی بوت است که تلاش می کند اخلاق غیر متمرکز بیت کوین را تجسم کند ، مدیریت مشارکت برای توسعه واشابی از اهمیت اساسی برخوردار است. هم اکنون پنج توسعه دهنده zkSNACK وجود دارد که ارسال های خارجی را به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش نقش سنگ بنای Ficsor در پروژه بررسی می کنند.

حرکت به یک CTO جدید متعاقب وحشت شدید با رقیب وسابی ، سامورایی کیف پول است ، که انتقادات مربوط به علامت تجاری Wasabi در CoinJoin را در ماه آگوست منتشر کرد. این ویژگی اختلاط معاملات بیت کوین در انتظار را جمع می کند و سپس آنها را در یک مجموعه مختلط ارسال می کند ، بنابراین شناسایی منبع هر تراکنش سخت تر است.

پس از واکنش شدید ناشی از انتقاد سامورایی ، دوید مولنر ، CTO وارد شده zkSNACKs ، به CoinDesk گفت که کاربران Wasabi به طور واضح برای جلوگیری از سردرگمی به مستندات بیشتری احتیاج دارند. وی افزود ، علاوه بر این ، کد باید به شکلی استاندارد نوشته شود که بدون در نظر گرفتن عملکرد آن ، خواندن افراد راحت تر باشد.

"آدم و من یک سبک کد نویسی یکسان دارند. اما وقتی بازی Contribution را شروع کردیم ، ما نیز مجبور به نوشتن اسناد در مورد نحوه رمزگذاری [برای Wasabi] شدیم. ” "من قصد دارم این رویه را ادامه دهم."

امروز ، کارمندان zkSNACKs شامل نزدیک به 20 کارمند ، از جمله چندین توسعه دهنده هستند که از مشارکت داوطلبانه پیمانکاران رسمی که با درآمد بیت کوین از ویژگی CoinJoin پرداخت می شوند ، رفتند. طبق گفته های Ficsor ، هزینه های مبادله کیف پول در ماه می 8 بیت کوین را در ماه می ، 10 بیت کوین در ماه ژوئن و 14 بیت کوین در ژوئیه 2019 به دست آورد که دومی در 4 سپتامبر به ارزش تقریبی 149،000 دلار می رسد.

وی گفت: "شش ماه اول بسیار دردناک بود ، ما مجبور شدیم همه را از جیب های خود بپردازیم و مطمئن نیستیم که زنده مانده ایم. اما اکنون ما درآمد قابل توجهی داریم و دیگر نیازی به جستجوی سرمایه گذاران نداریم. "Ficsor گفت با افزودن جدیدترین نسخه Wasabi که در ژوئیه سال 2019 منتشر شد ، تاکنون 13،000 بارگیری دارد.

تأثیر صنعت
مخلوط کردن خصوصیات وااسابی و سامورایی در سال 2019 به طور فزاینده ای رایج شده است.

براساس اطلاعات موجود در بیت کوین بیت کوین ، ویژگی «گرداب» قابل مقایسه سامورایی از آوریل سال 2019 3،201 تراکنش مشاهده کرده است. این کمی بیشتر از 2،810 CoinJoin های Wasabi در همان بازه زمانی است. (Wasabi از زمان آغاز آگوست سال 2018 در کل 5،286 معاملات CoinJoin را تسهیل کرده است. با این حال ، اخیر اغلب بیشتر شرکت کنندگان را در هر تراکنش درگیر می کند.)

با این حال ، ادی ورتهایمر ، مشاور بیت کوین استدلال می کند که واسابی برای ویژگی های حفظ حریم خصوصی صنعت را تنظیم کرده است. بنا به گزارش ، شرکت تحلیلی Chainalysis طی یک وبینار تخمین زده است که واسابی به تنهایی مسئول مخلوط کردن 90 میلیون دلار بیت کوین در آگوست سال 2019 بوده است.

تا حدودی ، ورتهایمر به CoinDesk گفت این توجیهات به این دلیل صورت گرفته است که واسبی "اولین اجرای CoinJoin را ارائه داد که استفاده از آن به راحتی کافی است که یک کاربر غیر فنی با انگیزه بتواند از آن استفاده کند"

این معاملات CoinJoin بسته به پیشرفته بودن کاربر ، می تواند انواع تکنیکهای متمرکز بر حفظ حریم خصوصی را با هم ترکیب کند ، به همین دلیل کاربران مایل به پرداخت 5 درصد هزینه برای هر تراکنش هستند.

ورتهایمر گفت: "من فکر می کنم الگوی تجاری برای وصابی بسیار منحصر به فرد است ، زیرا آنها می توانند ضمن تضمین اعتماد ، درآمد کسب کنند." سرور Wasabi ارزش واقعی تولید می کند و دارای تأثیر واقعی شبکه است ، به همین دلیل کاربران مایل به پرداخت هزینه آن هستند. همچنین این رقابت از کجا حاصل می شود ، زیرا فراز و نشیب ها باید سعی کنند با این مزیت رقابت کنند. "

در حالی که Molnár گفت که او در حال تلاش برای تقویت کمک های قوی و تثبیت محصول است که در حال حاضر کند و براق است ، Ficsor روی ادغام ویژگی های گره بیت کوین به طور مستقیم در کیف پول کار خواهد کرد.

فیسور گفت: "ما می خواهیم بیت کوین هسته را به صورت واسیبی (دسک تاپ) وارد کنیم تا شما فقط روی یک کادر کلیک کلیک کرده و یک گره کامل از آن به بعد کار کنید." "همچنین ، با افزایش هزینه های blockchain ، این روش مخلوط کردن با Wasabi اقتصادی نخواهد بود. ... ما باید بفهمیم که مناسب ترین الگوریتم برای مخلوط کردن با واشابی چیست. "